P&G Beauty Trends, primavara vara 2011





Ca in fiecare sezon, de doua ori pe an, P&G Beauty apeleaza la specialistii celor trei domenii ale modei si frumusetii pentru a realiza raportul de tendinte: P&G Beauty Trends.
P&G Beauty Trends – Make-up: Pat McGrath, Global Creative Design Director pentru Max Factor
P&G Beauty Trends – Hair Style: Sam McKnight, ambasadorul international Pantene Pro-V
P&G Beauty Trends – Fashion: Ovidiu Buta, consultant






 

Exclusivitate: Dinu Bodiciu, new RO designer



    Despre Dinu Bodiciu nu mai auzisem de vreun an de zile. In timpul asta el a fost la Londra. Mai precis la London College of Fashion unde a urmat masterul Fashion Design & Technology. Acolo a creat colectia aceasta pe care o prezentam in imaginile din galerie. Daca n-ar fi fost atat de modest, cred ca Dinu Bodiciu ar fi dat de veste si in Romania despre reusita lui. S-a aflat insa despre colectie cand a aparut pe Style Bubble. Mai mult, ieri am vazut ca una din tinutele lui a fost purtata de Lady Gaga. Cred ca inbox-ul lui a explodat! Ii multumim din suflet ca a facut loc in timpul lui si unui interviu pe care i l-am propus.

 

 


 


cum a decurs relatia cu profesorul coordonator? te-a lasat liber sa lucrezi sau a pus presiune pe tine?
Programul de master este mult mai liber in ceea ce priveste relatia cu profesorii si flexibil ca orar. Am avut tutoriale foarte constructive cu profesorul coordonator (Darren Cabon) in urma carora mi-am conturat mult mai clar ideile si modul in care ele pot deveni realitate. London College of Fashion isi indreapta atentia mai mult spre realizarea unor colectii care sa fie cat mai usor transpuse in lumea industriei. De aceea a trebuit sa fim foarte atenti cu gradul de “purtabilitate” al intregii colectii, deoarece in cele din urma hainele sunt menite spre a fi purtate si nu doar a sta in vitrina unui muzeu. Personal sunt foarte atras de latura creativa a fashion-designului si pot spune ca a fost o incercare sa “combin” cele doua lumi si sa produc ceva care sa ma reprezinte, dar care sa fie si functional.
pregatirea colectiei tale a implicat si colegi de la alte sectii sau ai muncit singur tot?
De-a lungul intregului Master am avut si intalniri cu studentii colegi de la sectiile de Fashion Footwear si Fashion Artefact. Deoarece fiecare student trebuie sa isi produca propria colectie, colaborarile care se pot petrece apar doar daca exista similaritati in concept si realizare si daca colectiile “merg bine” impreuna. Ca si colaborare, pot mentiona studiourile de Digital Print ale scolii, cu care am lucrat in vederea obtinerii gradientelor ce apar in unele tinute din colectie.
cum te-ai decis in privinta materialelor folosite? ai intervenit pe ele in vreun fel?
Desi nu este inclusa in programa scolii, in cel de al doi-lea semestru am facut o mica excursie la marele targ de materiale: Premiere Vision in Paris. Acolo am descoperit o noua lume –  in care sincer sa fiu m-am pierdut – timp de doua zile. O mare parte din materialele folosite in colectie le-am descoperit in acel loc si ele provin din Japonia, Italia, Marea Britanie, dar bineinteles ca am si elemente realizate cu materiale din piata romaneasca.
te asteptai ca accesoriile pt cap sa scoata feministele din calmul lor englezesc? :-) )
Referitor la accesorii, pot spune ca au fost o decizie spontana si tarzie. Cu cateva saptamani inainte de predarea colectiei m-am decis sa accesorizez colectia si dupa cateva ganduri am gasit ceva care sa colaboreze cu intregul concept al colectiei – acela de aplatizare a imaginii – si sper ca am reusit acest lucru. Pe perioada productiei mastilor am desoperit o noua pasiune foarte relaxanta si linistitoare.
esti interesat ca piesele create de tine sa ajunga in retail? ai primit propuneri in acest sens din Londra sau alt colt de lume?
Bineinteles ca imi doresc foarte mult sa ajung sa imi ofer lucrarile publicului larg. Pentru moment sunt in discutii cu un studio din New York care obisnuieste sa intermedieze relatiile intre designeri si revistele de specialitate. Cred ca o parte din colectie se va indrepta catre aceasta destinatie. Referitor la intreaga colectie, inca astept oferte de la producatori in cazul in care ar fi cineva interesat sa multiplice anumite tinute.
—-
In crearea colectiei Dinu Bodiciu a pornit de la ideea ca atunci cand ne privim in oglinda vedem o imagine a noastra aplatizata, configurata 2D. Realitatea se pierde iar ceea ce ramane este o iluzie pe care insa noi o luam ca referinta. Piesele colectiei sunt tratate in acest registru, volumele fiind mai curand intuite. Materialul principal folosit intriga: pare foarte moale la atingere insa aceasta senzatie este deturnata de forma rigida – asemanatoare unei platose – pe care materialul este obligat sa o ia. Culorile neutre sunt sparte spre final de rosu. Accesoriile pentru cap despre care Dinu Bodiciu vorbeste in interviu se inscriu in conceptul colectiei anuland din peisaj detalii ale chipului uman.